hundform

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2011

Sista dagisdagen!

Av Hundform - 31 augusti 2011 10:29

Jaha, så var det dags då, i dag är sista dagen för mitt hunddagis! Det är blandade känslor, ska bli väldigt spännande att flytta till en ny stad och börja ett nytt kapitel i mitt liv, men jag kommer att sakna mina eskilstuna kunder, det är tur att jag kan komma upp och titta till er då och då.   


I helgen som var så var jag uppe i Malung och körde en vardagslydnadshelg, vilket underbart gäng!

  

Hela gänget!


Helgens sista punkt! Avslappning i grupp.

  

Vissa har lite svårare för det än andra..

  

Alla var super duktiga.   


  

coola Emil!


Jag tycker om alla mina kursare, men vissa fastnar mer än andra! För ca 2 månader sedan träffade jag Helen och hennes amstaff kille Cupido för första gången. Det handlade om aggressivt beteende så fort han såg en annan hund vilket hade resulterat i polisanmälning, häxjakt och allmänt ogillande av Helen och hennes hund.

Det här ekipaget var med på helgens kurs och Cupido skötte sig strålande, han fick till och med en stjärna i kanten av "fröken", trots att det var ett antal andra hundar runt om kring. ;)

  

När jag frågade matte hur det hade gått och om vad träningen hade gett för resultat så va det första hon sa "jag har fått ett liv"    Jag blir så glad när jag hör att träningen ger sådana resultat, det är anledningen till att jag gör det jag gör! Vem vet vad som hade hänt!? Kanske har vi räddat livet på ännu en hund!

Helens kommentar:

"1½ timmes träning gav mer än 2 år på den lokala klubben. På 2 månader har jag fått en ny hund, vi har gjort jätte stora framsteg. Jag har fått tillbaka mitt liv och jag behöver inte gömma mig längre. För 2 månader sedan var bara vanliga hundmöten en mardröm, nu kan vi till och med gå på hundkurs i grupp! ;) " Helen.B m. Cupido


Nu måste jag fortsätta packa! Håll i hatten Kalmar för i helgen flyttar jag ner!   

 
 
Ingen bild

Jenny

20 december 2011 13:08

Välkommen till Kalmar säger jag =), är jätteglad över att du flyttat hit! Äntligen är det roligt att träna hund igen.

Roligt att se Cupido på bild, nu vet jag vilken hund det är du pratat om och mattes kommentar "Jag har fått ett liv". Det måste kännas helt underbart att ha gått från en negativ ytterlighet till en positiv.

Som jag sagt förut, fortsätt med det du gör Sabina!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hundform - 17 december 2011 16:22

Hårda v.s mjuka metoder är ett väldigt hett och intressant ämne. Jag har surfat runt på nätet och läst otaliga bloggar och trådar på olika diskussionsforum, där förespråkare av båda ”skolorna” har gjort sin röst hörd. Det stora problemet ...

Av Hundform - 23 augusti 2011 11:32

Är rasförbud ett bra alternativ? Enligt mig och övriga kunniga hundmänniskor så NEJ! Jag kan sätta mitt liv på och garantera att det kommer inte att lösa problemet, för problemet ligger inte i rasen. Jag tänker inte säga så mycket mer om saken, därem...

Av Hundform - 22 augusti 2011 11:54


Någonting som jag tycker är väldigt viktigt är att man är öppen och inte dömmer andra utan att ta reda på fakta, att ifrågasätta och diskutera öppet däremot tycker jag är viktigt för att man ska utvecklas! Även om jag t ex inte håller med en annan in...

Av Hundform - 22 augusti 2011 10:11

Nu har jag flyttat bloggen, så från och med nu kan ni kommentera och gilla..    OBS: anonyma kommentarer kommer inte att publiceras, vill man säga något så blir man tyvärr så illa tvungen att stå för det!!    I dag är det packa, packa, packa som st...

Av Hundform - 8 augusti 2011 21:00


Oj, oj, nu händer det mycket saker på en gång, planerar inför flytten både privat och med företaget. Ser fram emot samarbetet med Jannica på Fröstorp Hundcenter nere i Kalmar. Planering av både kurser och marknadsföring på hög nivå. :) Det händer äve...

Skapa flashcards